Risksafety

Branding in de TV studio kantoren

De opdracht:

Risksafety is jong bedrijf dat veilheid, brandweer en inspectiepersoneel detacheert bij grote ondernemingen in Nederland. De eigenaar heeft van oudsher banden met Aalsmeer alsmede met de TV studio van Aalsmeer. 

In deze opdracht hebben wij  workplace branding toegepast. Met deze vorm van inrichten brengen wij het DNA van Risksafety via de inrichting naar voren, zodat werknemers positief worden geprikkeld en gemotiveerd. Risksafety heeft dit dan ook toegepast in hun kleding en auto's het merk kracht bij te zetten. De kleuren geel, donker blauw en wit komen dan herhaaldelijk terug. Ook de schuine gele lijn di op de auto's worden gebruikt vinden we terug in de vloerbedekking. 

Natuurlijk werden ook moderne vitaliteit oplossingen toegepast als zit/sta werken , tafelvoetbal, staand vergaderen en aparte ontspannings- en overlegruimtes geïntegreerd.  Daarnaast hebben we bij de geleverde bureaustoelen ene ergonomische zitinstructie verzorgd, want een stoel is zo goed als zijn instelling.

Het resultaat: een branding kantoor pur sang van alle gemakken voorzien die ervoor zorgen dat je gezond en ontspannen kan werken. 

 

Laat je inspireren door de kantoor inrichting van Cape Group

Flowork heeft er voor gezorgd dat het DNA van de Capegroep duidelijk door de inrichting naar buiten komt en dit wordt bevestigd door onze klanten en (nieuwe) personeel! 

Rob ter Brugge, Cape Groep

Wat hebben we gerealiseerd:

Voor het ontwerpen van de inrichting van dit nieuwe gedeelte hebben we gebruik gemaakt van de Golden circle van Cape. Er is een onderzoek geweest naar Cape wat een hun kernwaarde zijn oftewel, wat is hun DNA. Dit is gericht op de organisatie, op de medewerkers en op de klanten van Cape. Enkele waarden die naar boven kwamen zijn: Grensverleggend, wendbaar, innovatief, Thought Leader en flexibiliteit.  Met deze kernwaarden en het wensen en eisenpakket is een plan gemaakt met als doel een inrichting te creëren welke duidelijk laat zien wat de kernwaarden zijn en om de werknemer en de bezoeker te prikkelen in deze werkomgeving.


Enkele voorbeelden die er bijv zijn gebruikt om de flexabiliteit, wendbaarheid, het innovatieve en grensverleggende karakter te benadrukken zijn: meeting houden op schommels (door de opwaartse beweging komt een stof in de hersenen vrij die de creativiteit prikkelt), alle werkplekken kunnen worden verplaatst om de flexibiliteit te benadrukken, de centrale lunchtafel kan uit elkaar worden gerold en het podium dat er achter staat wordt dan een tribune zodat het gehele bedrijf mee kan kijken met een presentatie, op de eerste verdieping is een brainstormruimte gemaakt met unieke zitelementen om de mensen uit hun comfortzone te halen, er staan akoestische huisjes in de ruimte voor kort overleg, er is een verticale tuin van 5 meter hoog en 10 meter breed met het logo van Cape er in verwerkt welke tevens voor meer zuurstof zorgt en alle werkplekken zijn zit/staand zodat met gezond kan werken.


Naast de kernwaarden zijn er ook andere waarden gebruikt om de inrichting tot stand te brengen. Zo is cape een software bedrijf en er wordt veel in de cloud gewerkt, nu was het plafond van de ruimte extreem hoog en vandaar dat er wolken in de lucht hangen en in het midden staat een enorm podium zodat de werknemers ook contact met buiten houden ook al zitten ze in het midden van de ruimte. Ook de huiskleuren van blauw en oranje komen terug in de inrichting, verder werken er veel jonge mensen en om in de toekomst ook nieuwe talenten te kunnen blijven aantrekken, is het karakter van de inrichting jong gehouden, zo kunnen ze aan het whiteboard werken op een zitje wat er uit ziet als een stier, hangen er ballen in de lucht waarin je even een telefoongesprek kan voeren, staan er stoelen in de gang in de vorm van een pacman waar geconcentreerd in gewerkt kan worden en in de brainstormruimte staan onder andere een hond, ballen en een diabolo waar je op rond kunt draaien.


Meer informatie over Cape Group vind je op hun website >> 

Wil jij ook zo'n gaaf kantoor als Cape Group?